Klachtenregeling
Ik doe er alles aan om je op een goede en respectvolle manier zorg te bieden. Toch kan het zijn dat je ergens niet tevreden over bent. Het is belangrijk om deze onvrede eerst met mij te bespreken. Misschien is er sprake van een misverstand en komen we er samen uit als je kenbaar maakt waarover je ontevreden bent of wat je anders wilt hebben. Wil of kun je de klacht niet met mij persoonlijk bespreken of komen we er samen niet uit?
Vanuit de Wet Kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz) die met ingang van 1 januari 2017 van kracht is, is het vereist dat elke zelfstandig werkende zorgverlener de cliënt een laagdrempelige klachtenbehandeling kan aanbieden door middel van een onafhankelijk werkende klachtenfunctionaris die jou als cliënt kan ondersteunen als expertisecentrum voor klachten en calamiteiten. Het lidmaatschap bij Het NVPA en RBCZ voorzien hierin. Voor meer informatie kun je kijken op deze link: Een klacht indienen – NVPA
Wil je meer weten over de klachtenprocedure dan kunt je het klachtenreglement-nvpa raadplegen. De klachtenprocedure (conform de Wkkgz) staat hierin uitvoerig beschreven.